مقالات تخصصی

آموزش عیب یابی داکت اسپلیت در منزل

عیب یابی داکت اسپلیت در منزل

روش عیب یابی اسپلیت در منزل یکی از مهمارت های لذت بخش برای آقایان است. در حال حاضر با توجه به بحران شرایط اقتصادی در ایران تعمیر لوازم مصرفی بر خرید مجدد اولویت دارد. تعمیر دستگاه داکت اسپلیت هم از این امر مستثنی نیست. براساس گزارش وزارت نیرو و انرژی، سرویس به موقع و بهینه سازی سیستم های سرمایشی و گرمایشی می تواند تا حد زیادی به کاهش هزینه های انرژی کمک کند. در این مقاله قصد داریم روش های خانگی عیب یابی دستگاه داکت اسپلیت را آن عنوان کنیم و علاوه بر آن روشهای آسان و بدون هزینه برای بهبود کارایی سیستم که موجب کنترل هزینه های مصرفی می شود را ذکر کنیم. پس تا انتها این مقاله با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید: تفاوت فن کویل و داکت اسپلیت

تعمیر خانگی دستگاه داکت اسپلیت

قبل از هرگونه تعمیر و نگهداری، نیروی برق اصلی را از دستگاه جدا کنید. عدم قطع برق ، ممکن است منجر به آسیب دیدن تجهیزات، آسیب دیدگی شخصی یا حتی خطر مرگ شود. توصیه می کنیم برای سرعت در تعمیر دستگاه داکت اسپلیت از کارشناسان فنی تیم ایران مکانیک کمک بگیرید.

 

تعمیر داکت اسپلیت با کارشناس فنی متخصص در تهران | ایران مکانیک

 

در اینجا به نکاتی ساده که با رعایت آن ها می توانید به افزایش طول عمر و بهره وری دستگاه داکت اسپلیت کمک کنید اشاره می کنیم:

  • فیلتر داکت اسپلیت

فیلتر هوا دستگاه داکت اسپلیت را تمیز نگه دارید. ممکن است یک خانه نوساز تا زمانی که گرد و غبار ناشی از ساخت و ساز خانه خارج شود، فیلتر هوا دستگاه را تحت تاثیر قرار دهد.

فیلترهای فایبرگلاس دستگاه داکت اسپلیت را در صورت کثیف بودن تعویض کنید.

شما می توانید فیلترها رو با جاروبرقی کشیدن یا شستشو با مواد شوینده و آب تمیز کنید.

ایران مکانیک عرضه کننده انوع لوازم نصب داکت اسپلیت باکیفیت 

  • روغن کاری داکت اسپلیت

در روش عیب یابی داکت اسپلیت لازم است تا در صورتی که دستگاه داکت اسپلیت نیاز به روغن کاری داشته باشد، برای دسترسی به درگاه های روغن کاری و یا برای تعمیر مجدد بلبرینگ های بسته شده موتور دمنده داخلی، مونتاژ دمنده را جدا کنید.

برای دسترسی به موتور فن در فضای باز ، قسمت بالایی واحد را برداشته و موتور را به سمت درگاه خود بچرخانید تا درگاه های روغن به بالا باشد.

  • سیم پیچ داکت اسپلیت

برای کارکرد بهتر و انتقال جریان هوا و عملکرد مناسب آن، سیم پیچ داکت را اسپلیت را در فضای باز تمیز نگه دارید. اجازه ندهید که برگ ها، بریده های چمن یا عوامل دیگر موجب انسداد سیم پیچ شوند.

برای پیشگیری از این امر، حداقل ۲۴ اینچ نرده ها، بوته ها و.. را از ورودی های هوا سیم پیچ دور نگه دارید. برای نظافت سیم پیچ دستگاه داکت اسپلیت مراحل زیر را انجام دهید:

  • ابتدا برق واحد و فضای بیرونی را قطع کنید.
  • قسمت بالایی را با فن در فضای باز متصل کنید.
  • آب را از طریق سیم پیچ از داخل به بیرون بریزید.
  • برای تعمیر دستگاه داکت اسپلیت و نظافت سیم پیچ، حلال های تمیز کننده تجاری وجود دارد. شما می توانید هنگام استفاده از محصول، دستورالعمل سازنده حلال را دنبال کنید.
  • به طور معمول، حلال روی سیم پیچ اسپری می شود. چند دقیقه صبر کنید تا حلال هر ماده آلی را حل کند. سپس حلال و هر ماده محلول را با آب شلنگ باغ شستشو دهید.

تعمیر داکت اسپلیت ال جی در تهران | تعمیرات داکت اسپلیت ال جی در تهران | ایران مکانیک

روش های دیگر تعمیر داکت اسپلیت

علاوه بر موارد ذکر شده، شما می توانید با روش های دیگری دستگاه داکت اسپلیت خود را سرویس یا تعمیر کنید.

  1. اطراف کندانسور را تمیز کنید. در صورت تمیز بودن و پاک کردن زباله و باز بودن فضای اطراف کندانسور، عملکرد دستگاه کارآمدتر خواهد بود.
  2. دریچه های داخلی وکیوم را خالی نگه داشته و از انسداد دریچه ها جلوگیری کنید. می توانید با نظافت گرد و غبار به حفظ جریان هوای ثابت از سیستم دستگاه خود کمک کنید. همچنین برای پیشگیری از انسداد دریچه ها به محل قرارگیری پرده، مبلمان و اسباب بازی و .. توجه کنید.
  3. لامپ ها و لوازم تولیدکننده گرما را از ترموستات دور نگه دارید. زیرا در این شرایط ترموستات داکت اسپلیت، خانه را خنک تر تشخیص می دهد و در نتیجه استهلاک دستگاه افزایش می یابد.

تعمیرکار داکت اسپلیت

در صورتی که مشکلات دستگاه شما فراتر از موارد ذکر شده در این مقاله باشد، لازم است تا به کارشناسان فنی مجرب در حوزه داکت اسپلیت مراجعه کنید. تیم تخصصی و مجرب ایران مکانیک با بیش از 20 سال سابقه به بررسی و عیب یابی دستگاه داکت اسپلیت شما می پردازد و در نهایت تعمیرات داکت اسپلیت را به صورت تخصصی انجام می دهد.

 

ما در این مقاله سعی کردیم تمام مواردی که به سرویس و افزایش راندمان دستگاه داکت اسپلیت کمک می کند و یک فرد غیرمتخصص توان انجام آن را دارد عنوان کنیم. با توجه به پیچیدگی کارکرد دستگاه داکت اسپلیت توصیه می کنیم از تعمیرات خودسرانه بپرهیزید. شما می توانید با کارشناسان و مشاوران شرکت ایران مکانیک تماس حاصل فرمایید تا در اسرع وقت تکنسین های فنی تیم ایران مکانیک در محل حاضر شوند و مشکلات دستگاه داکت اسپلیت شما را برطرف نمایند.

تلاش بر جلب رضایت مصرف گنندگان با تکیه بر دانش و تخصص، از آغاز کار اساس شرکت ایران مکانیک بوده است.