شرکت ایران مکانیک

راهنمای انتخاب و خرید داکت اسپلیت + فیلم کارشناسی ایران مکانیک

چگونه داکت اسپلیت مناسبی انتخاب کنیم؟

راهنمای خرید داکت اسپلیت درست و اصولی یکی از مهمترین موارد برای یک خرید موفق است. داکت اسپلیت ها یکی از انواع سیستم های تهویه مطبوع هستند که به تازگی طرفداران زیادی پیدا کرده است. این سیستم سرمایشی و گرمایشی با کانال کشی از سقف به زیبایی دکوراسیون داخلی منزل شما کمک می کند. اما برای انتخاب داکت اسپلیت به چه نکاتی باید توجه کنیم؟ چه داکت اسپلیتی برای محل کار یا مراکز تجاری مناسب است؟

توصیه می کنیم برای دریافت مشاوره دقیق با کارشناسان مجرب تیم ایران مکانیک در تماس باشید تا بعد از خرید مطمئن شوید ظرفیت کمتر یا بیشتر از نیاز محل مورد نظر را خریداری نکرده اید. در صورت تمایل می توانید از خدمات رایگان شرکت ایران مکانیک شامل ارسال کارشناس به محل کمتر از 24 ساعت استفاده کنید.

راهنمای خرید داکت اسپلیت:

خرید داکت اسپلیت تنها به دستگاه داکت اسپلیت محدود نمی شود. اجرا و نصب داکت اسپلیت نیازمند انجام زیرساخت است که توصیه می کنیم در مرحله نازک کاری برای اجرای زیر ساخت داکت اسپلیت اقدام کنید.

اما برای خرید دستگاه داکت اسپلیت به نکاتی که در این بخش اشاره می کنیم توجه کنید.

انتخاب ظرفیت مناسب دستگاه داکت اسپلیت:

ظرفیت سنجی و انتخاب ظرفیت متناسب با فضا یکی از مهم ترین مراحل انتخاب دستگاه داکت اسپلیت است. اگر در این مرحله داکت اسپلیت متناسب با فضا را خریداری نکنید، ممکن است داکت اسپلیت شما فضا را به خوبی خنک نکند.  در بخش مشخصات فنی دستگاه داکت اسپلیت در سایت ایران مکانیک، متراژ مناسب برای استفاده از هر دستگاه داکت اسپلیت در برندهای مختلف قرار گرفته است. در جدول زیر، به صورت تقریبی ظرفیت های هر دستگاه داکت اسپلیت متناسب با فضا را مشاهده می کنید.

 

جدول انتخاب داکت اسپلیت متناسب با فضا | ایران مکانیک

 

نوع کاربری و انتخاب برند مناسب داکت اسپلیت

برای چه مکانی داکت اسپلیت خریداری می کنید؟ انتخاب داکت اسپلیت برای مکان های مسکونی، اداری، تجاری و صنعتی متفاوت است. تعداد افراد ساکن در محل، ارتفاع سقف و میزان تابش مستقیم نور خورشید، تعداد در و پنجره های باز و بسته، عایق سقف و کف از جمله فاکتورهایی هستند که در انتخاب نوع داکت اسپلیت تاثیرگذار است.

قطعا انتخاب داکت اسپلیت برای یک واحد مسکونی در طبقه اول با یک واحد اداری در طبقه ششم با همان متراژ متفاوت است.

در حال حاضر برندهای زیاد وارداتی و ایرانی تولیدکننده داکت اسپلیت هستند. برخی از آن ها برندهای شناخته شده کره ای و ژاپنی و برخی دیگر برندهای نوظهور مونتاژی و چینی هستند.

انتخاب برند مناسب داکت اسپلیت برای خرید قطعا نوعی سرمایه گذاری در خرید سیستم تهویه مطبوع برای مدت طولانی است. در هنگام خرید برند مورد نظر به خدمات، گارانتی و میزان تعهد در تامین قزعات محصول مورد نظر توجه کنید.

داکت اسپلیت اینورتر و معمولی

نکته دیگر در راهنمای خرید داکت اسپلیت توجه به اینورتر یا معمولی بودن داکت اسپلیت است. داکت اسپلیت های اینورتر با گاز R410a تاثیر بسزایی در کاهش مصرف انرژی دارند و علاوه بر آن دوستدار محیط زیست هستند. در حال حاضر اکثر کشورهای دنیا فقط سیستم های تهویه مطبوع اینورتر عرضه می کنند تا به حفظ محیط زیست کمک کنند.

در هنگام خرید داکت اسپلیت به میزان مصرف برق و آمپر داکت اسپلیت توجه کنید. مصرف برق داکت اسپلیت نکته بسیار مهمی است که با مقایسه داکت اسپلیت های مختلف می توان به راحتی داکت اسپلیت مناسب را پیدا کرد.

طول لوله کشی مسی در نصب داکت اسپلیت

یونیت داخلی و یونیت خارجی داکت اسپلیت توسط لوله مسی به هم متصل می شود. یکی از موارد بسیار مهمی که در نصب داکت اسپلیت باید به آن توجه شود، فاصله بین یونیت داخلی و یونیت خارجی است.

اگر فاصله بین یونیت داخلی و یونیت خارجی زیاد باشد روی عملکرد و بازدهی دستگاه داکت اسپلیت تاثیر منفی خواهد گذاشت. در این جا ضرورت حضور کارشناس در محل برای بازدید از سازه و انتخاب محل مناسب نصب داکت اسپلیت حس می شود.

 

لوله مسی داکت اسپلیت، ایران مکانیک

 

صدای دستگاه داکت اسپلیت

یکی از مواردی که شکایت اغلب مصرف کنندگان سیستم تهویه مطبوع را به همراه داشته صدای دستگاه در هنگام استراحت و طول شبانه روز است. توصیه می کنیم هنگام انتخاب دستگاه داکت اسپلیت حتما میزان دسی بل دستگاه را از جدول مشخصات فنی دستگاه چک کنید. دستگاه خود را در بازه 50 تا 55 دسی بل انتخاب کنید تا از کم صدا بودن دستگاه داکت اسپلیت خود آسوده خاطر باشید.

گارانتی، خدمات و تامین قطعات داکت اسپلیت

در هنگام خرید داکت اسپلیت از فروشنده در مورد خدماتی که ارائه می کنند سوال کنید. برای نصب و راه اندازی دستگاه لازم است شما اقدام کنید یا تکنسین در محل حاضر می شود؟ اجرای زیرساخت و کانالکشی داکت اسپلیت از مراحل بسیار مهم تجهیز داکت اسپلیت است آیا شرکت مربوطه کار کانالکشی و تجهیز داکت اسپلیت را انجام می دهد یا مستلزم صرف هزینه مجزا برای این کار است؟

در اینجا سوالی که در مرود گارانتی مطرح می شود این است که گارانتی محصول شامل چه مواردی است و تا چه مدت اعتبار دارد. در مورد ضمانت اصل بودن کالا از فروشنده سوال کنید.

تامین قطعات داکت اسپلیت در هنگام سرویس یا خرابی از جمله موارد بسیار مهمی است که باید در هنگام خرید و انتخاب داکت اسپلیت به آن توجه داشت. آیا قطعات این دستگاه به راحتی قابل دریافت است؟ آیا شرکت مربوطه کار تامین قطعات محصول خریداری شده را انجام می دهد؟

با توجه به نکات ارائه شده می توانید تجربه خوشایندی از خرید دستگاه داکت اسپلیت داشته باشید. خرید سیستم های تهویه مطبوع به ویژه داکت اسپلیت مستلزم صرف هزینه نسبتا بالایی است به همین دلیل توصیه می کنیم حتما تحقیقات لازم برای خرید بهترین محصول با بالاترین کیفیت را انجام دهید. مراجعه به سایت های معتبر، گفتگو با مشاوران مجرب و درخواست اعزام کارشناس به محل از جمله مواردی است که در کنار بالا بردن سطح اطلاعات خود از این محصول می توانید انجام دهید.