مقالات تخصصی

علت روشن نشدن/ کار نکردن کمپرسور دستگاه داکت اسپلیت

علت کار نکردن کمپرسور داکت اسپلیت | ایران مکانیک

چرا داکت اسپلیت روشن نمی شود؟

علت روشن نشدن داکت اسپلیت و روش عیب یابی و برطرف کردن مشکل از مواردی است که در این مقاله با کمک کارشناسان فنی شرکت ایران مکانیک پاسخ داده ایم.

تصور کنید در یک روز داغ تابستانی بعد از گذراندن کارهای روزانه به خانه برمی گردید. اولین کار روشن کردن داکت اسپلیت برای خنک کردن محیط است. اما داکت اسپلیت کار نمی کند؟ ناامیدانه مجدد امتحان می کنید اما همچنان داکت اسپلیت روشن نمی شود. یکی از اصلی دلایل روشن نشدن داکت اسپلیت کار نکردن کمپرسور یا همان موتور داکت اسپلیت است.

کار نکردن کمپرسور داکت اسپلیت دلایل مختلفی دارد که ما در اینجا به مهم ترین آن ها اشاره می کنیم. پس تا انتها مقاله با ایران مکانیک همراه باشید.

شرکت ایران مکانیک با تیم حرفه ای تعمیر داکت اسپلیت و اعزام فوری به سراسر تهران، کمتر از 3 ساعت

تعمیر انواع خرابی های داکت اسپلیت در تهران | ایران مکانیک

شناخت کمپرسور داکت اسپلیت

کمپرسور همان موتور داکت اسپلیت است که وظیفه به جریان انداختن عملکرد دستگاه را برعهده دارد. درواقع کمپرسور داکت اسپلیت یکی از قطعات بسیار مهم و حیاتی و گرانقیمت داکت اسپلیت که اختلال در کارکرد آن تاثیر بسزایی در عملکرد دستگاه داکت اسپلیت دارد.

بیشتر بخوانید: کمپرسور داکت اسپلیت و انواع آن + خرید کمپرسور داکت اسپلیت

دلایل روشن نشدن داکت اسپلیت

روشن نشدن دستگاه داکت اسپلیت دلایل مختلفی دارد که یکی از آن ها اختلال در عملکرد کمپرسور است. ما در اینجا تعدادی از اصلی ترین دلایل روشن نشدن داکت اسپلیت را برای شما برمی شماریم:

سوختن کمپرسور

همان طور که در ابتدای مقاله اشاره کردیم سوختن کمپرسور می تواند یکی از دلایل روشن نشدن داکت اسپلیت باشد. توصیه می کنیم نگران نشوید و موارد دیگر را بررسی کنید یا از یک تعمیرکار حرفه ای داکت اسپلیت بخواهید تا عیب یابی دستگاه را انجام دهد.

 

سوختن کمپرسور و تعمیر آن | ایران مکانیک

 

کمپرسور یا موتور داکت اسپلیت یکی از گران قیمت ترین قطعات داکت اسپلیت است که در صورت سوختن نیاز به تعمیر یا تعویض دارد. در این موارد حتما از یک شرکت معتبر خدمات دریافت کنید تا در صورتی که تعمیر کمپرسور امکان پذیر بود از تعویض آن خودداری نماید.

سوختن موتور فن

موتور فن داکت اسپلیت وظیفه خنک کردن دستگاه را برعهده دارد. موتور فن داکت اسپلیت نیز مانند کمپرسور ممکن است بعد از خرابی نیاز به تعمیر یا تعویض داشته باشد. تعمیرکار داکت اسپلیت با بررسی شرایط موتور فن تشخیص می دهد که امکان تعمیر آن وجود دارد یا خیر.

قطع بودن برق پریز

روشن نشدن داکت اسپلیت همیشه به علت ایراد در عملکرد قطعات داکت اسپلیت نیست. شاید یک اشکال ساده مانند قطع بودن پریز برق داکت اسپلیت موجب به وجود آمدن این اختلال شود.

ساده ترین روش برای بررسی این موضوع، استفاده از یک فازمتر و بازبینی جریان برق است. در صورتی که جریان برق را رویت نکرید اقدام به تعمیر پریز برق نمایید.

قطعی سیم های رابط داکت اسپلیت

در صورت روشن نشدن داکت اسپلیت، اتصالات و سیم های رابط را بررسی کنید. در صورت مشاهده هرگونه پوسیدگی و خرابی لازم است تا سیم های رابط رابط را تعویض کنید.

بهتر است تا اتصالات کلید فن و موتور و ترموستات را نیز بازبینی کنید.

 

بررسی سبم های داکت اسپلیت | ایران مکانیک

خرابی کلیدهای داکت اسپلیت

یکی از متداول ترین دلایل روشن نشدن داکت اسپلیت خرابی کلیدهای داکت اسپلیت است. با گذشت زمان و استفاده نادرست از کلیدهای داکت اسپلیت استهلاک و خرابی اتفاق می افتد. شما می توانید با استفاده از ولت متر، شرایط کلیدهای داکت اسپلیت را بررسی کنید.

یسشتر بخوانید: مقاله جامع آموزش خانگی عیب یابی داکت اسپلیت

 

ما در این مقاله تلاش کردیم به کوتاه ترین صورت، علت های اصلی روشن نشدن داکت اسپلیت را برای شما عنوان کنیم. شما می توانید با بررسی این شرایط اقدام به عیب یابی داکت اسپلیت نمایید.

توصیه می کنیم تعمیر روشن نشدن داکت اسپلیت را به کارشناسان فنی خبره و متخصص بسپارید. آز آن جایی که داکت اسپلیت جز دستگاه های گران قیمت در سیستم های تهویه مطبوع محسوب می شود، توصیه می کنیم برای پیشگیری از ایجاد هزینه های اضافی است از تعمیر خودسرانه بپرهیزید.